Endoskopia to najlepszy sposób wizualnej oceny stanu zespołu cylindrów i tłoków silnika.
Brak kompresji w cylindrze?
Zwiększyło się zużycie oleju?
Pękł pasek rozrządu i należy ocenić skutki?
Czy po prostu chcą Państwo kupić używany silnik i sprawdzić jego stan?
W każdym z powyższych przypadków najszybszą i najdokładniejszą metodą oceny stanu jest endoskopia. Przeprowadzając inspekcję silnika tradycyjnymi metodami należałoby zdjąć głowicę bloku cylindrów, a tym samym rozpocząć długą i kosztowną procedurę kapitalnego remontu silnika.
Dzięki wysokiej jakości obrazu endoskopu HAZET i użyciu 2 wideokamer jednocześnie można dokładnie zbadać stan tłoków, ścianek cylindrów i zaworów silnika nie rozbierając go. Mała średnica sondy (tylko 4.9mm) pozwala oglądać nie tylko silniki benzynowe, lecz także silniki Diesla.
Diagnostyka pozwala określić stopień zużycia lub zakres uszkodzeń, po czym mogą Państwo podjąć świadomą decyzje o remoncie.
Oględziny silnika przeprowadzane są na dowolnej, wybranej przez Państwa stacji obsługi samochodów. Do przeprowadzenia oględzin należy umożliwić dostęp do cylindra. W tym celu, w silnikach benzynowych wykręcane są świece, a w wysokoprężnych – zdejmowane wtryski.