Wybór i kompleksowa diagnostyka samochodów

Aby rozpoznać wadliwe samochody, tym samym obniżając prawdopodobieństwo nabycia problematycznego egzemplarza do minimum — należy przeprowadzić kompleksową kontrolę nadwozia, silnika, części elektronicznej i podwozia samochodu.

Wykrycie maksymalnego możliwego wykazu niesprawności i niedoborów w procesie oględzin, pozwala nie tylko na prognozowanie jawnych wkładów, ale i uzyskanie do ręki niepodważalnych faktów do dalszego targowania się ze sprzedającym.

Krok pierwszy. Analiza ogłoszeń i zdjęć

Początkiem procesu wyboru samochodu jest poszukiwanie ofert na rynku, zgodnie z wprowadzonymi kryteriami. Wystawienie pełnej oceny samochodu na podstawie zdjęć jest niemożliwe, ale istnieje wiele niuansów, które można rozpatrzeć nawet na podstawie ogłoszenia.

Dlatego, jeśli chcesz zakupić niebity i niemalowany samochodów z niedużym przebiegiem, a nawet na zdjęciu można rozróżnić oznaki dużego przebiegu lub przeszłości wypadkowej – to czy warto tracić czas na ten egzemplarz?

Oprócz tego w Polsce istnieje ogólnodostępna baza historii samochodów. Do skontrolowania dowolnego samochodu, zarejestrowanego na terytorium Polski, należy znać jego rejestrację i datę pierwszego zarejestrowania. Jeśli sprzedający udostępnia dane informacje — to można sprawdzić pełną historię samochodu (ilość właścicieli, regiony ich zamieszkania, zapisy o przebiegu, posiadanie ubezpieczenia i przeglądu technicznego) jeszcze przed oględzinami samochodu na żywo.

Krok drugi. Wykrywanie wad nadwozia, szyb i optyki

Nadwozie jest najdokładniejszym wskaźnikiem historii wypadkowej samochodu, właśnie dlatego oględziny rozpoczyna się od badania wad nadwozia i sprawdzenia grubości pokrywy lakierniczej przy pomocy bardzo dokładnego miernika grubości lakieru QNix 4500.

Skutkiem nawet niedużych wypadków w ruchu drogowym mogą być zużyte poduszki bezpieczeństwa, naruszenie geometrii nadwozia i zawieszenia, a także powstawanie ognisk rdzy z powodu naruszenia antykorozyjnego pokrycia metalu.

Duża część samochodów nie przechodzi danej kontroli i okazuje się wybrakowana po szczegółowym zbadaniu stanu nadwozia i jego detali.

Krok trzeci. Oględziny silnika i osprzętu

W celu wykrycia oczywistych niesprawności silnika i osprzętu przeprowadzana jest ich kontrola wizualna i akustyczna z zastosowaniem specjalnych urządzeń.

Stan płynów roboczych, króćców, obecność przecieku i jawnie nieoryginalnych detali, a także charakter i dźwięk pracy silnika – wszystko to może dać informacje o istnieniu jakichś wad, wymagających naprawy już teraz.

Krok czwarty. Diagnostyka komputerowa

Na następnym etapie przeprowadza się kontrolę wszystkich bloków elektronicznych samochodu. Procedura przeprowadzana jest najnowocześniejszym skanerem Autel MaxiSys MS906, który pozwala na przeglądanie informacji w każdym dostępnym bloku samochodu faktycznie na poziomie oficjalnych serwisów.

Oprócz zbadania wszystkich aktywnych błędów, można przejrzeć zachowane błędy na wcześniejszych przebiegach samochodu, a także przeprowadzić testowanie mechanizmów wykonawczych samochodu, na przykład układu ABS.

Nie mniej ważną zaletą użycia skanera jest możliwość porównania zgłoszonego przebiegu z danymi, przechowywanymi w blokach elektronicznych (nie dla wszystkich modeli samochodów).

Krok piąty. Kontrola samochodu na chodzie

Praca skrzyni biegów lub stan sprzęgła, naruszenie geometrii nadwozia lub zawieszenia, a także postronne dźwięki i wibracja silnika pod obciążeniem — wszystko to można wykryć podczas jazdy próbnej.

Oprócz tego — w trakcie przejazdu w elektronicznych blokach kierowniczych samochodu mogą wyjawić się błędy, które były zatarte w międzyczasie. Dlatego po powrocie na miejsce oględzin — obowiązkowo dokonywana jest powtórna diagnostyka komputerowa.

Krok szósty. Endoskopia ukrytych powierzchni

Badanie ukrytych powierzchni w drzwiach, pod maską i w bagażniku pomaga w poszukiwaniu ognisk rdzy, które jeszcze nie są widoczne przy zewnętrznych oględzinach samochodu.

Procedura przeprowadzana jest endoskopem HAZET, który pozwala na uzyskanie wyraźnego i czystego obrazu, a także zapisanie zdjęć i wideo procesu na karcie pamięci w celu szczegółowych oględzin.

Krok siódmy. Oględziny na podnośniku

Kontrola samochodu na podnośniku przeprowadzana jest na końcowym etapie oględzin i dokonywana jest w celu szczegółowej oceny stanu każdego elementu zawieszenia, podwozia, progów i tłumika.

Usługa podniesienia samochodu i wykrycia wad zawieszenia opłacana jest bezpośrednio w stacji kontroli i wynosi średnio 50 złotych.

Żadna kontrola w ruchu nie może się równać ze szczegółowymi oględzinami każdej dźwigni, trakcji i silentbloku na podnośniku. А wykryte wady dają dodatkowe argumenty do targowania się ze sprzedającym.

Krok ósmy. Sporządzenie umowy kupna-sprzedaży

Etapem końcowym jest podpisanie umowy kupna-sprzedaży, rejestracja i ubezpieczenie samochodu. Wszystkie procedury są proste i zrozumiałe. Tym niemniej istnieją niuanse, które pomogą zaoszczędzić czas i pieniędze.

Oferuję pomoc konsultacyjną w procesie zawierania umowy, rejestracji i ubezpieczenia samochodu, ale w żadnym wypadku nie jestem jedną ze stron umowy lub osobą świadczącą dane usługi.

Gwarancja

Nie udzielam żadnych gwarancji zarówno na poddane oględzinom samochody w całości, jak i na ich poszczególne komponenty (nadwozie, silnik, podwozie).

Mając zamiar kupienia używanego samochodu, należy zdawać sobie sprawę, że nawet najdokładniejsza kontrola nie może dać absolutnej gwarancji bezproblemowej eksploatacji samochodu w przyszłości, ale przy tym pomaga unikać gwarantowanych złych egzemplarzy.

Wartość usług

Uwzględniając indywidualne potrzeby klientów, proponuję Państwa uwadze cztery pakiety usług. Przemieszczanie się w trakcie oględzin dokonywane jest komfortowym samochodem z możliwością przewozu do czterech osób.



Ilość samochodów do oględzin

Wyjazd do samochodu w granicach Krakowa

Wyjazd do samochodu poza granicami Krakowa

Wyszukiwanie ogłoszeń zgodnie z kryteriami klienta

Wstępne wykrycie wad samochodów na podstawie zdjęć w ogłoszeniu

Sprawdzenie historii samochodu w bazie państwowej

Kontrola nadwozia, pomiar grubości pokrycia lakierniczego

Endoskopia ukrytych powierzchni

Wstępne oględziny dna na obecność korozji

Oględziny silnika i osprzętu

Pełna diagnostyka komputerowa wszystkich dostępnych układów

Wczytywanie zapisów serwisowych i sprawdzenie realnego przebiegu

Jazda próbna (test drive)

Towarzyszenie na stacji kontroli pojazdów w celu skontrolowania zawieszenia, podwozia i tłumika

Pomoc w procesie negocjacji ze sprzedającym

Konsultacja przy zawarciu umowy kupna-sprzedaży

Ekonom

320zl

z VAT

1

80 zl

3.00 zl/km

w jednu stronu

120 zl/godz 

(na żądanie)

20%

utargowanej wielkości

 (na żądanie)

120 zl/godz 

(na żądanie)

Dobowy

860zl

z VAT

Bez limitu 

w ciągu 1 dnia

09:00-18:00*

1.50 zl/km

1.50 zl/km

całkowitego przebiegu

razem z powrotem

Do 10 samochodów

20%

utargowanej wielkości

 (na żądanie)

Optima**

1530zl

z VAT

Pod klucz

1.30 zl/km

całkowitego przebiegu

razem z powrotem

Do 20 samochodów 

z możliwością rozszerzenia

30%

utargowanej wielkości

 (warunek pakietu)

Premium**

1750zl

z VAT

Pod klucz

1.30 zl/km

całkowitego przebiegu

razem z powrotem

30%

utargowanej wielkości

 (warunek pakietu)

*Wyjazd na oględziny zaczyna od 09:00 pod adresem Bobrzyńskiego 33, Kraków. Powrót po oględzinach pod adres Bobrzyńskiego 33, Kraków do 18:00. Za każdą następną godzinę po 18:00 – dodatkowa oplata 120zl.

*Dodatkowo do pakietów usług Optima i Premium pobierana jest suma równa 30% utargowanej wielkości. W taki sposób, jeśli udało się obniżyć cenę samochodu na przykład o 1000 złotych — dodatkowa płatność wyniesie 300 złotych.

Który plan taryfowy wybrać?

Plan taryfowy Econom pozwalają na znalezienie i diagnostykę samochodu przy minimalnych kosztach finansowych. Przy czym, Państwo samodzielnie przeprowadzają wyszukiwanie, wstępne oględziny oraz inspekcję samochodów. Następnie zapraszają mnie w celu przeprowadzenia pełnej diagnostyki najlepszego egzemplarza.

Wybierając plan taryfowy Econom, otrzymują Państwo miernik lakieru do bezpłatnego korzystania przez 10 dni. To pozwoli na trafniejsze wytypowanie samochodu w celu przeprowadzenia pełnej diagnostyki.

Działania zgodnie z planem Optima przebiegają następująco:

— Państwo samodzielnie wyszukują ogłoszenia o sprzedaży samochodów i wysyłają do mnie linki do wybranych egzemplarzy;

— ja odrzucam ewidentnie złe egzemplarze, na których zdjęciach dają się zauważyć ślady wypadków, malowania lub zafałszowanego przebiegu;

— razem z Państwem moim samochodem odwiedzamy miejsca postoju wybranych samochodów. Przy czym, przerywamy oględziny wtedy, kiedy staje się jasne, że dany samochód nie odpowiada Państwu ze względu na jego stan.

Plan taryfowy Premium różni się od planu Optima tym, że ja samodzielnie wyszukuję ogłoszenia odpowiadające Państwa wymaganiom.

Jeśli mają Państwo dodatkowe pytania, proszę o kontakt telefoniczny lub w inny wygodny dla Państwa sposób.

© Copyright 2016-2019. Копирование текста без предварительного согласования запрещено.